Tipsar!

Tänkte tipsa er lite om de produkter jag helst använder till ansiktet..
Mina två favoriter är :
 
Jojoba olja(kallpressad) är en olja som är som hudens sebeum. Jag använder jojoba olja för mina röda ytliga ställen i ansiktet och också då mina synliga ådror i ansiktet.. Detta blir då som en "läkande" kur och är väldigt bra för huden, den är bra för känslig hud och även för fet och oren hy, denna olja är då också extra bra eftersom den inte är gjord på en massa kemikalier utan är endast gjort på naturliga ingridienser. Så med denna olja har jag känt mig väldigt nöjd med och den har gjort stor skiljnad för min hud! 
 
Ricin olja är en bra rengörings olja, om man t.ex. har finnar eller orenheter i ansiktet, med den brukar jag köra OCM metoden. Man tar ricin oljan+en valfi olja(olivolja/rapsolja) och applicerar oljoan i ansiktet(massera gärna), ha det i ca en kvart  sedan ångar man ansiktet tills man känner att oljan är helt borta! Mycket viktigt att oljan är borta!! För om man slarvar med ångandet eller avtvätten så kan det resultera att du får mer finnar eller en väldigt torr hud.. Men om du gör det rätt kan jag lova er ett bebisrump lent ansikte! 
Ricin olja är även bra för stärkning utav håret och kan resultera tjockare och starkare hår!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0